To może być najważniejszy list w Twoim życiu
niedziela, 14 grudnia 2008
Toruń: To już koniec Maratonu 2008
14. grudnia 2008 roku, godz.12.00 - "Piwnica pod Aniołem". Kończy się IV Toruński Maraton Pisania Listów. Zmęczeni, ale z uśmiechami na twarzy podliczamy ostatnie listy. Jesteśmy zadowoleni, udało się ;) ! Czas na małe podsumowanie.
Toruń: Mamy nowy rekord !!!
Na tą chwilę czekali wszyscy zaangażowani w tegoroczny Toruński Maraton Pisania Listów. Tuż po godzinie 03.20 padł nowy rekord napisanych listów. Z wielką przyjemnością mogę poinformować, że liczna grupa studentów, która zawitała ok. 02.10 w nocy do „Teatru Wiczy” przyczyniła się do naszego sukcesu. Mimo później pory chętnie dołączyli się do akcji. Pisali listy w wielu przypadkach. Wspólnie ustanowiliśmy nowy rekord -> 574 napisanych listów !! I to jeszcze nie koniec ! Teraz mamy przerwę. Tuż po 10.00 w "Piwnicy pod Aniołem" rozpoczniemy końcowy Maraton Pisania Listów. ZAPRASZAMY !!
sobota, 13 grudnia 2008
Toruń: Zapłonął ogień
Tuż po zmroku przed „Piwnicą pod Aniołem” miał miejsce niesamowity pokaz Fire-Show. Zgromadził on wielu mieszkańców Torunia, którzy z miłą chęcią oglądali popisy sztukmistrzów. Pokaz był przygotowany bardzo dobrze. Dzięki temu udało nam się zachęcić dużą część widowni do przyjścia i napisania listów.
Toruń: Występ BODY ART THEATRE
W grodzie Kopernika, który jest kandydatem na Europejską Stolicę Kultury, podczas Maratonu Pisania Listów 2008, nie mogło zabraknąć akcentu artystycznego. Specjalnie dla nas oraz dla wszystkich piszących w Toruniu zaprezentował się teatr pantomimy. Wszyscy z wielkim zainteresowaniem śledzili występ trzech uroczych dziewczyn z Body Art Theatre. Zaprezentowały one fragment spektaklu „Puszka Pandory”, którego premiera miała miejsce 10 grudnia b.r., podczas uroczystości Międzynarodowego Dnia Praw Człowieka, która odbyła się w Miejskim Domu Kultury, przy współorganizacji z Grupą Lokalną Amnesty International Toruń. Tuż występie artystki napisały po kilka listów. Stanęły w obronie , m.in. obywatela Mołdawii, Sergeja Gurgurova.
Toruń: Marian Filar napisał list
Maraton w Toruniu rozkręcił się na dobre. Tuż po godzinie 17.oo do "Piwnicy pod Aniołem" wraz z małżonką przyszedł profesor Marian Filar, poseł na Sejm RP. Pan poseł włączył się do akcji Amnesty pisząc list skierowany do prezydenta Dominikany w sprawie obrony Sonii Pierre. Tuż potem wraz z małżonką obejrzeli naszą "Ścianę Dobrych Wiadomości" i ucieszyli się, że akcja odnosi pozytywny skutek. Toruński oddział Amnesty International dziękuję za uczestnictwo w Maratonie.
piątek, 12 grudnia 2008
Toruń: Gród Kopernika już gotowy

Pełni energii odliczamy godziny do startu IV Toruńskiego Maratonu Pisania Listów. 

Sratujemy punktualnie o godzinie 12.00 w "Piwnicy pod Aniołem", gdzie będzie można przeczytać o "Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka", zobaczysz występ BODY ART THEATRE (pantomima) oraz pokaz FIRE - SHOW ! O godzinie 21.00 przenosimy się do "Teatru Wiczy" na Nocny Maraton, gdzie zobaczycie naszą "Ścianę Dobrych Wiadomości" i pokaz filmów dokumentalnych przygotowanych przez Amnesty Toruń.   ZAPRASZAMY !!!!!!

Sławek Krajewski

Toruń: Filologia rozgrzała UMK
Dziś w piątek odbyła się prawdziwa ROZGRZEWKA PRZED MARATONEM ! W kilku wybranych wydziałach Uniwersytetu Mikołaja Kopernika członkowie i członkinie Amnesty International Toruń zachęcani kolegów i koleżanki do napisania listów ratujących życie. W sumie zdobyliśmy równo 100 listów ;) !! Szczegóły: -> Wydział Filologiczny - 36 listów ! -> Wydział Prawa i Administracji - 28 listów -> Biblioteka Główna - 26 listów -> Wydział Humanistyczny - 10 listów. Sławek Krajewski
czwartek, 11 grudnia 2008
Toruń promuje Maraton
11 grudnia, na dwa dni przed Międzynarodowym Maratonem Pisania Listów, lokalna grupa Amnesty International Toruń, przygotowała specjalne eventy w komunikacji miejskiej. Podzieliliśmy się na kilka grup, które przez cały dzień podróżowały tramwajami i autobusami razem z mieszkańcami Torunia.
czwartek, 04 grudnia 2008
Toruń: Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka
Młodzieżowy Domu Kultury oraz Amnesty International Toruń  zapraszają do  MDK-u Toruń na obchody Międzynarodowego Dnia Praw Człowieka.

Celem naszego spotkania jest podniesienie świadomości w zakresie praw człowieka wśród uczniów III klas szkół gimnazjalnych, kształtowanie postaw tolerancji wobec odmienności oraz uświadomienie uczniom roli stereotypów, którym ulegają.

W programie warsztaty "Wstęp do praw człowieka" przygotowane przez edukatorów Amnesty International Toruń, słowo wstępne przygotowane przez Annę Wróblewską (Amnesty International Toruń), spektakl w wykonaniu teatru pantomimy "Body Art Theatre" oraz debata na temat praw człowieka.

W trakcie wydarzenia będzie można zapoznać się z aktualnymi maratonowymi przypadkami oraz napisać swój własny list !

START: 10.30
wtorek, 02 grudnia 2008
Toruńska rozgrzewka przed Maratonem
Miasto Kopernika i pierników rozgrzewa się przed Maratonem. Już 11 grudnia 2008 roku w komunikacji miejskiej będzie można spotkać naszych członków zachęcających do pisania listów. A dzień później prawdziwa "Rozgrzewka przed Maratonem!".
niedziela, 09 grudnia 2007
Bydgoszcz pisze

po raz pierwszy ale trwamy nadal, z pewnoscia mamy ponad 500 ale bedzie jeszcze ...duzo wiecej .... do 12.00 jeszcze kilka godzin....

pozdrawiamy

szczegolnie Toruń i Poznań

co wam powiem to wam powiem

czy wy wiecie, że mamy już ponad 500 listów?

to ine żarty - toruń pisze pełną parą. były hity i ekscesy(zainteresowani wiedza o co chodzi- resztę niech zżera ciekawość). w każdum razie trzymamy się dzielnie i piszemy ile się da(fizycznie, psychicznie i cokolwiek)

big pozdro for all

aniaw. + tomekr.+ reszta

 

ps. zdjęcia wkrótce

pps.piszemy akrobatycznie więc sory za literówki

sobota, 08 grudnia 2007
news z Bydgoszczy
Mimo, że na terenie Bydgoszczy maraton pisania listów stawia dopiero swoje pierwsze kroki,to trzeba zacytować koordynatorkę Martynę z Poznania i powiedzieć: "Ale jakie to kroki!!!" Stan rzeczy  na godzinę  19 12 to  238  napisanych listów :).  Od serca powiem, że wspaniala atmosfera i mili ludzie sprawiają, że wynik ten na pewno się pomnoży.
jeszcze słów kilka

właśnie zaczęła się konkurencyjna impreza - na toruńskim rynku rozpoczął się koncert charytatywny... Wzniosłe tony pieśni operowych obudziły nawet samego kopernika, który zszedł do lokalu i wrzucił nam do puszki 50zł (niestety starych) :P

Odwiedzili nas też mikołajowie z dzwoneczkami, którzy mieli konkurencyjny maraton ale taki na 40 kilometrów nie listów.

 Wszyscy piszą o mediach - my tez sie pochwalimy: 

tvn24, tvp3, radio pik, gazeta wyborcza, nowości - tam znajdziecie relacje z naszych poczynań.

 koncert obok się rozkręca... więc ruszamy z naszą puszką by zjednać sobie serca melomanów i melomanek 

 

wsg - dajcie zanć jak sobie radzicie :) 

 
1 , 2